Per tal de situar-nos en el tema que es va
tractar en l’exposició, els companys encarregats de exposar el tema van fer una
dinàmica, un joc introductori al tema.
Primer ens van dividir en grups de 5 persones aproximadament.
A continuació vam participar en un joc semblant al Tabú. Per diferents torns
cada grup passava per diferents proves. Sortia un integrant del grup i se li
donava per escoltar una melodia d’un videojoc com per exemple el de Mario Bross
i els demes integrants del grup tenien que esbrinar a traves de la mímica de
que es tractava o per exemple se li ensenyava un logotip d’una aplicació coneguda
i els altres tenien que esbrinar quina era. Entre d’altres proves, es tenia que
esbrinar la paraula Faceboock a través d’una definició en la qual hi havien un
seguit de paraules clau vetades o teníem que donar la definició d’alguns
conceptes relacionats en altres exposicions de classe com per exemple:
- - Esmentar dos característiques de
la web 2.0.
- - Que permetia la identitat digital.
Una vegada finalitzada l’activitat, ja estàvem
introduïts n el tema. Seguidament es va començar la explicació teòrica que va
consistir en:
La Gamificació és un procés que esta
relacionar amb la manera de pensar de les persones que intervenen en un joc,
com a objectiu de aconseguir la atenció del participant. Pretenen tindre
estructures innovadores que venen donades per el joc. Per a tot això s’utilitza
la mecànica, la dinàmica i els components del joc.
La mecànica són estructures que permeten que s’assemblin
a un joc. Així, aconseguim l’atenció i participació del usuaris. La dinàmica són
estructures que s’incorporen per a que sigui un joc, són un seguit d’interessos
i motivacions que ens fan que no parem de jugar i que aquest joc ens agradi. Per
últim els components del joc es refereix a tots aquells elements ue són necessaris
per a portar a terme l’activitat.
El concepte
de Gamificació i tot el que comporta, és un element que es pot utilitzar en l’educació
per aconseguir diferents objectius educatius a traves de joc, de manera que es aconsegueix
major participació dels participant, com per exemple nens i de una manera lúdica
són aconseguits.
Per ultim es va explicar la unió de la
Gamificació al mercat laboral i a la Educació Social. com per exemple en el cas
de l’Educació Social sens va ensenyar un panel per a nens que pateixen autisme,
aquets panels reproduïen al moment els moviments que el nen feia mirant-se al
mateix temps que ell es veia reproduït en el panel.
Considero que la exposició que van fer els
meus companys van saber com captar la nostra atenció a causa de la dinàmica feta
al inici. Van utilitzar la mateixa Gamificació per a així aconseguir l’atenció
i seguidament explicar-la.
Crec que la Gamificació en el món de l’educació
es pràcticament necesaria perquè a traves del joc amés de captar l’atenció s’aconsegueix
una participació i resultat millors.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada